Ілля Рєпін:музи художника

"Їх було чотири сестри і – як прикро! – Жодного брата, а тому мені ніяково було йти до дівчаток Полежаєвих... І ось понад три роки я не міг байдуже бачити Надю, третю сестру. Кров кидалася мені в голову, я червонів, задихався і найбільше боявся того, що хто-небудь помітить мою пристрасть до цієї дівчинки... А скільки було страждання бачити її у розмові з іншим! Ревнощі мене з'їдали. Але коли мені вдавалося залишитися з Надею наодинці, язик мій німів і я не міг вимовити жодного слова", – так в своїй автобіографії "Далеке близьке" видатний художник Ілля Юхимович Рєпін описує перші досліди закоханості.

ДРУЖИНА ВІРА. "Першою жінкою, яка відіграла велику роль в житті живописця, стала його дружина Віра Олексіївна Шевцова, – розповідає Галина Єрмошенко, екскурсовод художньо-меморіального музею Рєпіна в Чугуєві Харківської області. – Вона познайомилася з Рєпіним ще дев'ятирічною дівчинкою, коли він приїхав до Петербурга вступати в Академію мистецтв. У 1892 році, коли їй виповнилося 16 років, а йому було 26, відбулося вінчання". 
Віра Шевцова
Спочатку Віра дійсно грала роль Музи: позувала йому для малюнків і картин, підтримувала у всьому. А також народила чотирьох дітей і тримала на собі будинок. Але в міру зростання слави Рєпіна дружина починала здаватися йому все більш нудною. А навколо було стільки цікавих жінок, які захоплено дивилися на генія... Почалися не надто серйозні інтрижки, чоловік з дружиною дедалі більше віддалялися одне від одного, і все закінчилося розривом.
ЄЛИЗАВЕТА. Пізніше життя помстилося живописцю за страждання дружини, пославши йому пристрасть до юної Єлизавети Званцевої. Всю глибину божевілля, в яке впав Рєпін, можна побачити в його листах коханій: "Боже мій, Боже, я ніколи не уявляв, що почуття моє до вас виросте до такої пристрасті. Я починаю боятися за себе... Навіть мистецтво відійшло кудись. 
Портрет Єлизавети Званцевої
Скрізь Ваш образ. Ваш чудовий, чудовий вигляд, Ваша чудова фігура з божественно-тонкими, граціозними лініями і витонченими рухами!.." До речі, про листи. "Цікаво, що Єлизавета Миколаївна всі листи, які адресувала Рєпіну, просила повертати або знищувати. Але всі його листи вона зберегла", – розповідає Єрмошенко. Звісно, нічого путнього з цього не вийшло: спершу панночці лестила увага такої людини, а потім вона зрозуміла, що стосунки пора переривати. "Хоча їх як таких і не було. Тільки пристрасть з боку Рєпіна", – зауважує Єрмошенко. Читайте невідоме минуле на сторінках  спільноти «На скрижалях»
НАТАЛЯ. У 1900 році в Парижі на Всесвітній художній виставці Ілля Юхимович познайомився з письменницею Наталею Борисівною Нордман, що публікувалася під псевдонімом Северова. 
Автопортрет з Наталією Нордман
Вона була на 19 років молодша за художника і незабаром стала його дружиною. Некрасиву, але дуже ексцентричну Наталю ніяк не можна було назвати нудною. Але і ці стосунки не тривали вічно: вони розійшлися незадовго до її смерті в 1914 р. від сухот. Після неї ніяких серйозних стосунків у художника не було.
Віра, Наталя і Єлизавета

Ряполов Костянтин
Ілля Рєпін:музи художника Ілля Рєпін:музи художника Reviewed by Василь Герей on 11:45:00 Rating: 5

Немає коментарів: